انتخابات

پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: این روزها بازار طلا خیلی دلسردکننده شده است، کمتر کسی است که دیگر برای سرمایه گذاری سراغ طلا وسکه برود ,برعکس خیلی ها اکنون دربازار میچرخند تا هرطورشده سکه هایی را که با قیمت هایی بیش از یک میلیون خریده اند با ضرر کمتر به فروش برسانند. <BR>

پیش بینی اینده بازار طلا/ نه طلا بخرید، نه بفروشید/کاهش قیمت طلا دربازار جهانی در ماه جدید

این درحالی است که هر روز خبرهایی از کاهش بیشتر قیمت طلا وسکه میرسد و کسانی را که برای فروش سکه هایشان تعلل کرده اند بیشتر درفکر فرو میبرد , همانهایی که با هزار جور ترفند و منتظر ماندن شبانه در صفهای پیش فروش سکه بانکی توانستند پولشان را به سکه هایی تبدیل کنند که هر روز یک رکورد درگرانی میزد, حالاهر روز بیشتر انگشت به دندان میگزند که چرا دیر جنبیده اند وباید هر روز ضرر بیشتری را متحمل شوند.
اما از همه اینها گذشته این روزها جز کسانی که نیاز دارند کسی به بازار طلا سر نمیزند , کسانی که فقط به اندازه نیازشان خرید میکنند وهنوز هم دست و پایشان میلرزد که نکند ارزانتر شود و ضرر کنند.
اما هنوز هم خیلی ها هستند که دوست دارند بدانند سرنوشت بازار طلا طی ماههای باقیمانده از سال چه خواهدشد , آیا بازهم روزهای افتابی بازار طلا خواهد رسید یا باید منتظر سقوطهای بیشتری باشیم.
***فعلا ثابت است
درهمین راستا رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به توافق ایران با کشور‌های عضو 5+1 گفت: لغو برخی تحریم‌ها که در آن لغو تحریم طلا وجود دارد تاثیری بر قیمت بازار ندارد.
محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: تحریم طلا در بازار داخلی و بازار داد‌وستدی تاثیری نخواهد داشت و تاثیر اصلی را بر بانک مرکزی دارد.
وی تصریح کرد: این عدم تاثیر بر بازار به دلیل آن است که قیمت‌گذاری طلا توسط بازار صورت نمی‌گیرد و سیاست‌های کلی توسط بانک مرکزی اتخاذ می‌شود.
رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ادامه داد: در حال حاضر نیاز مصرفی طلا در داخل کشور حل می‌شود و طلای جدید از طریق بازیافت طلاهای قدیمی‌تر تولید می‌شود.
کشتی‌آرای خاطر نشان کرد: در پی توافق صورت گرفته شوکی بر بازار وارد شده که عده‌ای را در لاک دفاعی فرو برده است که تاثیر این شوک روانی را می‌توان در افزایش حجم عرضه مشاهده کرد.
رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به کاهش 40 درصدی قیمت طلا از فروردین‌ماه سال جاری گفت: کاهش حجم داد‌وستد طلا و سرمایه‌گذاری روی طلا عامل اصلی کاهش قیمت طلا در بازار داخلی و جهانی است.
کشتی‌آرای بیان کرد: کاهش داد‌وستد و سرمایه‌گذاری در حوزه طلا نیز در بازار‌های جهانی به شدت افزایش یافته است که باعث کاهش 22 درصدی قیمت طلا از اوایل سال جاری میلادی شده است.
وی با بیان این‌که مصرف زیورآلات در کشور به شدت کاهش یافته و خرید طلا و سکه تنها برای رفع نیاز انجام می‌شود آینده بازار طلا را بدون التهاب دانست و بیان کرد: سرمایه‌گذاری در این بازار کاهش خواهد یافت و سرمایه‌ی مردمی به بانکها، اوراق مشارکت و بورس سرازیر خواهد شد.
وی در خصوص پیش بینی قیمت طلا در روزهای آتی خاطر نشان کرد: به دلیل آنکه در شرایط کنونی بازار و شرایط کشور قابل پیش بینی است لذا نمی توان قیمت را پیش بینی کرد.
رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: من به کسی نه پیشنهاد خرید می دهم و نه پیشنهاد فروش ؛ هر کسی می تواند بر مبنای تحلیل خود بازار را پیش بینی کند ؛ اما آنچه مشخص است این که قیمتها همچنان روزهای با ثباتی را طی خواهد کرد.
***بازارطلا، نگران آینده

به گزارش شارپس پیکسلی، کارشناسان موسسه مالی UBS اخیرا پیش بینی خود نسبت به بهای جهانی طلا تا یک ماه آینده را کاهش دادند و به 1180 دلار در هر اونس رساندند.
بر اساس این گزارش ، بهای اونس طلا نسبت به انتشار اطلاعات اقتصادی از آمریکا واکنش نشان می دهد و بلافاصله پس از آن با نوسان روبرو می شود؛ آخرین خبرها حاکیست فدرال رزرو آمریکا اجرای محرک پولی را زودتر از موعد متوقف خواهد کرد.
بهای هر اونس طلا در معاملات آتی پس از کاهش 3.36درصدی در هفته گذشته، در هفته جاری با کاهش 3 دلاری به 1241 دلار رسید. 25 نوامبر قیمت هر اونس طلا در معاملات آتی به 1225 دلار کاهش یافت که این پایین ترین رقم طی چهار ماه اخیر به شمار می رود.
درهمین حال ، موسسه مالی یو بی اس در تازه ترین گزارش خود ضمن اشاره به افزایش فشار بر قیمت جهانی طلا پیش بینی خود نسبت به قیمت این فلز گرانبها در کوتاه مدت را کاهش داده است.
به گزارش مارکت واچ، موسسه مالی یو بی اس پیش بینی کرد، قیمت جهانی طلا تا یک ماه آینده به کمتر از 1180 دلار و تا سه ماه آینده نیز به 1110 دلار در هر اونس خواهد رسید.
بر اساس این گزارش موسسه یو بی اس افزود، عواملی مثل کاهش ارزش دلار و نگرانی از بحران مالی و اقتصادی آمریکا که تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا دارد اکنون در بازارهای جهانی به چشم نمی خورد و این مساله موجب افزایش فشار بر قیمت طلا خواهد شد.
نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به متوقف شدن احتمالی محرک پولی فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است.
موسسه یو بی اس همچنین پیش بینی خود نسبت به قیمت نقره را نیز کاهش داد و اعلام کرد قیمت هر اونس نقره تا یک ماه آینده به 19 دلار و تا سه ماه آینده به 16 دلار کاهش خواهد یافت.
*** سرمایه‌گذاری طلا
در حالی که قیمت جهانی طلا در کمتر از 3 سال بیش از 700 دلار در هر اونس کاهش یافته است این سئوال مهم مطرح می شود که آیا طلا هنوز سرمایه گذاری مطمئنی به شمار می رود؟
به گزارش پایگاه اینترنتی گلوب اند میل؛ در حالی که قیمت طلا از 259 دلار در هر اونس در سال های 2001 و 2002 میلادی به بیش از 1920 دلار در سال 2011 میلادی افزایش یافت ولی قیمت این فلز گرانبها در ماه های اخیر با کاهش شدیدی روبرو شده و اکنون به کمتر از 1250 دلار در هر اونس رسیده است.
بر اساس این گزارش نگرانی از متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو آمریکا و کاهش نرخ تورم در اقتصاد جهانی تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا در ماه های اخیر داشته است. دستیابی به توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته و قیمت این فلز گرانبها هم اکنون به شدت در برابر سطح 1300 دلاری مقاومت می کند.
در شرایط کنونی آیا طلا هنوز سرمایه گذاری خوبی به شمار می رود؟ پاسخ به این سئوال ساده نیست. خرید طلا علی رغم تحولات اخیر قیمتی هنوز یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاران به شمار می رود ولی کارشناسان اقتصادی به سرمایه گذاران توصیه می کنند که بخش کمی از سرمایه خود را برای خرید طلا اختصاص دهند.
مایکل لوی کارشناس ارشد اقتصادی تاکید کرد، اگر قیمت طلا به کمتر از 1180 دلار در هر اونس برسد میزان تقاضا در بازارهای جهانی به شدت افزایش خواهد یافت و بهترین فرصت برای خرید خواهد بود.
در شرایط کنونی بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند به جای سرمایه گذاری در بازار فلزات گرانبها در بازار سهام و بورس سرمایه گذاری کنند.
تازه ترین نظرسنجی سی ان بی سی نشان می دهد که اکثر کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا طی هفته جاری با افت بیشتری روبرو خواهد شد.
بیش از 74 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی اخیر سی ان بی سی اعلام کردند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده با کاهش روبرو خواهد شد.
بر اساس این گزارش 15 درصد تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازار طلا نیز پیش بینی کردند که قیمت طلا در سطح کنونی باقی خواهد ماند و تغییر چندانی نخواهد داشت و 11 درصد کارشناسان اقتصادی نیز به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند.
قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 25 درصد کاهش داشته است. نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا داشته است.
تام اسای کارشناس ارشد اقتصادی تاکید کرد، اگر فدرال رزرو آمریکا اجرای محرک پولی را متوقف کند قیمت طلا به زیر 1200 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت. بانک مرکزی سوییس نیز پیش بینی کرد ، در صورت ادامه روند نزولی قیمت طلا میزان ذخایر صندوق اس پی دی آر طی 12 ماه آینده بیش از 300 تن دیگر کاهش خواهد یافت.
همچنین رئیس موسسه سرمایه گذاری پلار پاسیفیک تاکید کرد روند نزولی قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده نیز ادامه خواهد یافت و قیمت طلا تا اوایل سال 2014 میلادی بیش از 12 درصد دیگر کاهش می یابد.
به گزارش کیتکو نیوز، در حالی که قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر بار دیگر به شدت کاهش یافته و به کمتر از 1245 دلار در هر اونس رسیده است "دیوید بنسیمون" رئیس موسسه سرمایه گذاری پلار پاسیفیک پیش بینی کرد که روند نزولی قیمت طلا ادامه خواهد یافت و قیمت این فلز گرانبها تا اوایل سال آینده به 1090 دلار خواهد رسید.
بر اساس این گزارش وی افزود، قیمت طلا در شرایط کنونی با روند صعودی روبرو نخواهد شد و روند نزولی قیمت آن تا اوایل سال آینده ادامه خواهد داشت. به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت نزولی خواهد بود ولی من نسبت به افزایش قیمت طلا در میان مدت بسیار خوش بین هستم.
قیمت طلا از 1434 دلار در هر اونس در ماه اوت به کمتر از 1180 دلار در ماه ژوئن رسیده است. وی افزود، با شکسته شدن سطح مقاومتی 1360 دلاری برای هر اونس طلا روند نزولی قیمت طلا شتاب بیشتری گرفته است.

 

 

 

 


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كارمند IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    4 0
    زماني كه انس جهاني1400دلار بود هر گرم30000تومان بود وحالاكه1250دلار هست هرگرم تقريبا 100000تومان پس نتيجه مي گيريم كه تحريمها و ... بهانه است !!.قيمتها دست سرمايه خواران است